شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری قبرس و ویزای طلایی یونان، در رقابت نزدیک!

شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری قبرس

در بازار داغ برنامه‌های اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری و تقاضای روزافزون پاسپورت دوم، کشورهای اروپایی بسیار محبوب و مورد توجه هستند، زیرا در قلب کسب و کار و تجارت دنیا قرار دارند.

در این میان، دو برنامه سرمایه‌گذاری اروپایی محبوب، شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در قبرس و ویزای طلایی یونان هستند.

 

برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری قبرس

با توجه به آنکه برنامه CIP قبرس، در سالی که گذشت شاهد تغییراتی بود، و پرداخت مبلغ 150،000 یورو به عنوان کمک بلاعوض به شرایط سرمایه‌گذاری این برنامه اضافه شد، ولی این کشور همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران است و تا اواسط اکتبر 2019 مبلغی حدود 1/1 میلیارد یورو در این کشور و عمدتاً در بازار املاک آن سرمایه‌گذاری گردید،

یعنی رقمی در حدود 28 میلیون یورو در هفته!

با توجه به آمار رسمی، 550 سرمایه‌گذار در سال جاری موفق به دریافت تاییدیه پرونده‌ سرمایه‌گذاری خود در قبرس شده‌اند. رقمی نزدیک به مجموع سرمایه‌گذاران مورد تایید سال 2018 که تعداد 581 نفر بودند.

روش‌های سرمایه‌گذاری برای دریافت شهروندی قبرس بسیار متنوع هستند:

  • سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل 2 میلیون یورو در املاک مورد تایید و پرداخت بلاعوض 150 هزار یورو به دولت و حفظ/خرید ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو بصورت مادام‌العمر بعد از پایان ۵ سال اول،
  • خرید، ایجاد یا مشارکت در هر کسب و کار یا شرکتی در قبرس،
  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین(AIFs) یا دارایی‌های مالی شرکت‌ها یا سازمان‌های قبرس که دارای مجوز کمیسیون اوراق بهادار و بورس هستند،
  • سرمایه‌گذاری در صنعت کشتیرانی.

 

ویزای طلایی یونان

در نیمه اول سال 2019، تعداد پرونده‌های پذیرفته شده از طریق برنامه ویزای طلایی یونان به رقم 1،266 رسید – یعنی 76% تعداد کل پذیرفته‌شدگان سال 2018.

این بدان معناست که این برنامه می‌تواند 2500 ویزای طلایی را تا پایان سال 2019 ثبت نماید و برای اولین بار در تاریخ این برنامه، مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور از مرز 600 میلیون یورو خواهد گذشت.

از سوی دیگر در یونان، به دلیل حجم استقبال از برنامه شهروندی و تقاضا جهت سرمایه‌گذاری در املاک، دولت غیر از پایتخت، مراکز دیگری را نیز مسئول رسیدگی به پرونده سرمایه‌گذاران کرده است.

اکنون سرمایه‌گذاران اقدام به خرید ملک از طریق شهرداری شهرهای آتن، پیرئاس و پالینی می‌کنند.

از ترفندهای دیگر یونان برای جذب سرمایه‌داران، به ویژه سرمایه‌گذاران چینی، اجازه استفاده از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه‌های مربوط به برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری‌ست.

در حال حاضر یک روش‌ سرمایه‌گذاری جهت دریافت اقامت یونان وجود دارد:

خرید ملک با حداقل ارزش ۲۵۰،۰۰۰ یورو و نگهداری آن به مدت حداقل ۵ سال.

 

شایان ذکر است یونان در نظر دارد به زودی برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری خود را نیز به طور رسمی معرفی نماید.

 

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و تصمیم‌گیری در مورد انتخاب برنامه‌ای مناسب با شرایط و هدف شما، لطفا با یکی از مشاوران ما در امارات متحده عربی، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در قبرس و یا تا دریافت ویزای طلایی یونان برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

 

چنانچه سوال یا نظری در مورد اقامت قبرس و یا شهروندی قبرس دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما محرمانه می ماند.