اخذ ویزای طلایی یونان، قدم اول برای رسیدن به پاسپورت یونان

پاسپورت یونان

ویزای طلایی یونان در میان برنامه‌های اخذ اقامت اروپایی، یکی از برنامه‌های مورد علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران در سال 2019 بوده ا‌ست. تا جائیکه آمار نشان می‌دهد، تعداد متقاضیان اصلی که پرونده آنها مورد پذیرش قرار گرفته به 1,985 نفر رسیده‌ است و این بدان معناست که تا پایان سال 2019، این رقم از 2,000 نفر نیز خواهد گذشت. یکی از اهداف علاقمندان به این برنامه، اخذ پاسپورت یونان پس از گذشت 7 سال از سرمایه‌گذاری‌ست.

برنامه محبوب اخذ اقامت یونان به طور هفتگی 23 میلیون یورو جمع‌آوری می‌کند و حجم پرونده‌های ویزای طلایی در حال افزایش است. این برنامه تاکنون نیز محبوب‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی اروپا بوده است.

 

جایگاه برتر برنامه اخذ اقامت یونان

مقامات یونانی رسیدگی کننده، به پرونده‌های سرمایه‌گذاری تایید کردند که 742 پرونده از اواخر سپتامبر تا اول دسامبر 2019 مورد پذیرش قرار گرفته‎‌اند (یعنی تنها طی دو ماه). 682 پرونده از تعداد 742 پرونده تایید شده (یعنی 92 درصد) مربوط به سرمایه‌گذاران اهل کشور چین بوده‌ است، که تا دو سال پیش تنها 40 درصد از سرمایه‌گذاران را تشکیل می‌دادند.

اکنون با در نظر گرفتن آمار سال جاری، سرمایه‌داران چینی 68 درصد از شرکت‌کنندگان در برنامه ویزای طلایی یونان را از شروع برنامه در سال 2013 تشکیل می‌دهند.

 

 

ویزای طلایی یونان

 

10 کشور برتر در دریافت مجوز اقامت یونان- تعدادمتقاضی اصلی

چین ترکیه روسیه لبنان مصر ایران عراق اکراین اردن سوریه
4,129 474 392 146 138 103 93 83 64

58

با توجه به آمار ارائه شده از سوی وزارت حمایت شهروندی یونان، تعداد کل 6,044 متقاضی اصلی، مجوز اقامت خود را دریافت کرده‌اند. این رقم حاکی از این‌ است که یونان حداقل 51/1 میلیارد یورو از زمان آغاز برنامه ویزای طلایی تا کنون به دست آورده است، که یک سوم این مقدار به تنهایی در سال 2019 جمع‌آوری شده است.

نزدیک‌ترین رقیب این برنامه در اروپا، کشور پرتغال است که در سال 2018 پرونده تعداد 1,409 متقاضی اصلی را مورد تایید قرار داد، در حالیکه در یونان 1.795 پرونده مورد پذیرش و قبولی قرار گرفتند و باعث شد ویزای طلایی یونان در سال 2018 نیز به عنوان برنامه اول در اروپا از لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان باشد. در حالیکه در سال 2019، یونان از رقبای نزدیک خود 40 درصد پیشی گرفت.

 

اصلاحات مثبت دولت جدید یونان

در کنار جذابیت‌های دریافت پاسپورت یونان، دولت جدید این کشور، بدون شک، بیشترین سهم را در این استقبال دارد. با روی کار آمدن این دولت در ماه جولای، تغییرات قانونی متعددی در این کشور ایجاد شد که هدف از آن جذاب کردن محیط و شرایط این کشور برای استقبال از سرمایه‌گذاران بوده است، از جمله:

  • طی دو ماه اول، دولت، سه تغییر مهم در قوانین مالیات ایجاد کرد که عبارتند از: معافیت مالیات بر ارزش افزوده توسعه دهندگان به مدت 3-سال، 22 درصد کاهش در مالیات املاک و 50 درصد کاهش مالیات برای بازسازی.
  • پس از آن، پرداخت ازطریق کارت اعتباری برای سرمایه‌گذاری ویزای طلایی تایید شد. این گزینه قطعاً برای سرمایه‌گذاران چینی گزینه راهگشا و مورد پسندی بود.
  • ماه گذشته قانون مالیاتی جدیدی برای سرمایه‌گذاران غیر مقیم معرفی گردید که این افراد از نرخ مالیات ثابت روی درآمد جهانی خود بهره‌مند می‌شوند، این رقم از حدود 25 هزار یورو در سال شروع می‌شود.
  • سه هفته پیش دولت در روزنامه رسمی خود خبر از گزینه‌های جدید سرمایه‌گذاری در گروه دارایی‌ها داد، شامل: اوراق بهادار، سهام دولتی و سرمایه‌گذاری کسب و کار.

 شایان ذکر است روش‌ اول سرمایه‌گذاری جهت دریافت اقامت یونان عبارتست از خرید هر نوع ملک با حداقل ارزش 250،000 یورو و نگهداری آن به مدت حداقل ۵ سال.

 

دریافت پاسپورت یونان چگونه امکان پذیر خواهد بود؟

سرمایه‌گذارانی که ویزای طلایی یونان را دریافت کرده‌اند، در صورتیکه ملک خود را نگهداری نمایند و حداقل 183 روز در سال در یونان ساکن باشند، پس از پایان 7 سال از زمان سرمایه‌گذاری می‌توانند برای دریافت پاسپورت یونان اقدام نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر، لطفا با یکی از مشاوران ما در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها و تا دریافت ویزای طلایی یونان برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

 

چنانچه تجربه، سوال یا نظری در مورد اخذ اقامت یونان یا ویزای طلایی یونان دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقالات پیشنهادی

اعتماد سرمایه گذاران به گسترش کسب و کار در یونان

جذاب ترین برنامه های سرمایه‌گذاری اروپا کدام هستند؟

حذف مالیات بر ارزش افزوده سرمایه گذاری در املاک یونان

شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری قبرس و ویزای طلایی یونان، در رقابت نزدیک!

ویزای طلایی پرتغال، در مسیر اصلاحات

ویزای انجل پرتغال = سرمایه‌گذاری کم‌هزینه و پرسرعت برای دریافت اقامت اروپا

نظرتان را بنویسید

ایمیل شما محرمانه می ماند.